Chatbot – čekání na Karla

Jak dostat finanční služby k co nejvíce zákazníkům? Jak nabídnou služby online a přesto lidsky srozumitelně, bez složitých výběrů a klikání? Jak přiblížit interakci s bankou přirozenému hovoru klienta s bankéřem? To vše řeší Chatbot. Chatbot je robot na platformě textové komunikace (chat+robot)   Ještě nedávno platilo, že na všechno lze z iStore nebo GooglePlay stáhnout specializovanou aplikaci,

Screen scraping

Řada fintech služeb potřebuje data. Data o klientech a jejich transakcích jsou tím novodobým zlatem v bankovních serverech. Až na pár světových výjimek s těmito daty však banky neumějí pracovat. Takže se v hlavách inovátorů rodí nápady, jak taková data využít. Stačí si představit, že když víte o klientovi všechno, co dělá se svými penězi za dlouhý čas, můžete

Zákazník náš pán

Starší z nás ještě pamatují doby, kdy poskytovatel se ptal zákazníka, co a jak by si přál a pak mu to nabídl na míru. Dnes však zákazník neví co by měl chtít, vše co si dovedl představit, že by se mu snad mohlo hodit, už dostává. Takže progresivní poskytovatelé jako jsou fintech nabízejí něco, co zákazníka

Proč

O finanční technologie se zajímám roky. Vyzkoušel jsem si roli fintech inovátora, dodavatele i bankéře. Tenhle blog jsem začal psát pro potřebu si někde poznamenat myšlenky. Opakovaně se totiž přesvědčuji, že to, co mi před pár lety přišlo jako výborný nápad, se po nějaké době ukázalo jako slepá ulička. Někdy to působí, jako kdyby banka